Kaip mažiau nervintis

Administratorius .

Pajamu deklaravimasDaugelis žmonių kasdien patiria stresą. Jei esate studentas, jis ypač sustiprėja pavasario metu, kuomet susikaupia visų rašto darbų pridavimo laikas ir artėja egzaminų sesija. Darbe pavasaris taip pat gali būti intensyvus – prieš vasaros atostogas reikia užbaigti įvairius darbus tam, kad būtų galima ramiai pailsėti. Pateiksime keletą patarimų, kurie padės suvaldyti nerimą.

  1. Atlikite svarbiausius darbus iškart. Pačios nemaloniausios (bet nebūtinai reikalaujančios daugiausiai pastangų) užduotys neretai būna didžiausio streso priežastimi. Jos gali dienų dienas dirginti jūsų mintis ir versti jausti kaltę, kadangi vis nustumiate jas tolyn. Vietoj to, įveikite jas iš karto. Kasdien susidarykite būtinų darbų sąrašą ir užduotį (pavyzdžiui, pajamu deklaravimas ar apsilankymas banke), kuri kelia daugiausia nemalonių jausmų pasižymėkite raudonai – taip žinosite, kad jos turite imtis pirmiausiai. Brian Tracy – žymus amerikietis, užsiimantis motyvacija ir verslo sėkme, tai vadina „suvalgyk šitą varlę“ principu – tai, kas baisiausia, turi būti padaryta iškart. Nustebsite kaip vien jau šito įpročio išsiugdymas pakeis jūsų kasdienybę. Ne tik jausitės ramesni, bet ir būsite produktyvesni – nuo pat ryto būsite įveikę tai, kas nemalonu ir tai paskatins noriau atlikti kitus dienos darbus.
  2. Išsimiegokite. Tai toks akivaizdus patarimas, kad daugelis tiesiog numoja ranka jį išgirdę. Be reikalo. Tinkamas poilsis padeda pailsėti ne tik fiziškai, bet ir emociškai – taip jausitės saugiau, ramiau ir bus mažiau galimybių prarasti kontrolę ir palūžti. Kasdien pasistenkite miegoti nuo šešių iki aštuonių valandų – tai pati optimaliausia miego trukmė, kurią rekomenduoja sveikatos ekspertai. Pastebėsite geresnės nuotaikos, energijos ir produktyvumo antplūdį.
  3. Sveikai ir reguliariai maitinkitės. Stresą patiriantys žmonės neretai ir mityboje linksta į kraštutinumus – vieni nevalgo visiškai, o kiti prisikemša tiek, kad negali pajudėti ir dėl to kaltina save taip suteikdami dar vieną progą nervintis. Nei vienas, nei kitas variantas nėra geras. Kad ir kaip įtemptai jaučiatės, skirkite laiko valgymui. Pradėkite dieną nuo didelės stiklinės vandens ir sočių pusryčių – labiausiai tiks įvairios košės, dribsniai, kuriuose itin daug skaidulinių medžiagų, padėsiančių pamaitinti organizmą būtiniausiomis medžiagomis. Taip pat, venkite per daug prisivalgyti prieš miegą. O, jei labai norisi, tegul tai būna ne šokolado plytelė, o obuolys ar kitas vaisius.

Taigi, nepaisant to, kad gyvenimo ritmas sąlygoja vis didėjantį stresą bei nerimą, tai galima įveikti. Skirkite laiko sau, susidėliokite prioritetus ir pamatysite, kad nėra nieko, su kuo negalite susitvarkyti.